Wypadanie włosów, a szampon z ketokonazolem
2 2

2 posts in this topic

Witajcie,

otwieram nowy wątek, bo nigdzie nie znalazłem jeszcze odpowiedzi.

O jakiegoś czasu zmagam się z łupieżem. Na początku problem nie był aż tak trapiący jednak od jakiegoś miesiąca zaczął się nasilać. Postanowiłem zakupić Ni..oral, wiele osób polecało go na różnych forach. Z resztą tutaj także.

Przechodząc jednak do sedna problemu chciałbym Was zapytać czy Ni...ral może powodować wypadanie włosów?  Mam bardzo rzadkie włosy, a tutaj (zewnętrzny link usunięty) wyczytałem, że "Łupieżowi i łojotokowemu zapaleniu skóry może towarzyszyć zwiększone wypadanie włosów, co może mieć również miejsce w przypadku stosowania leku Ni...ral". 

Czy ktoś z Was po zastosowaniu Ni——ralu zaczął tracić włosy? Wolałabym się upewnić teraz niż obudzić się z przysłowiową rąką w nocniku :) Każdy mój włos jest na wagę złota. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak każdy lek, a takim jest szampon wspomniany wyżej, może on powodować szereg działań ubocznych.

Cytuję ulotkę dołaczoną do opakowania:

„...Niezbyt często (u więcej niż 1 na 1000 i mniej niż 1 na 100 pacjentów) w miejscu podania mogą wystąpić: rumień, podrażnienie, nadwrażliwość, świąd, odczyn i krosty. Niezbyt często może wystąpić podrażnienie oka i zwiększone wydzielanie łez oraz nadwrażliwość, zapalenie mieszków włosowych, trądzik, utrata włosów, kontaktowe zapalenie skóry, suchość skóry, nieprawidłowa strukura włosa, wysypka, uczucie pieczenia i zaburzenia skóry, łuszczenie naskórka oraz zaburzenia smaku.
Po wprowadzeniu leku N.ral, szampon leczniczy do obrotu bardzo rzadko (u mniej niż 1 na 10 000 pacjentów) występowała pokrzywka, obrzęk naczynioruchowy oraz zmiany barwy włosów...”

Jak więc czytamy - jest to możliwe. Jeśli istnieje dodatkowe, pierwotne podłoże łupieżu/wypadania włosów i ten szampon to zaostrzył, to oczywiście proszę odstawić i udać się po poradę do dermatologa w celu ustalenia podłoża łojotoku/wypadania włosów. Na własną rekę takie leczenie nie jest dobrym pomysłem, bo można wiele przeoczyć, a poza ketokonazolem, są jeszcze inne środki, które mogą okazać się bardziej właściwe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Similar Content

    • By pitto3
      Chciałbym się dowiedzieć, czy to prawda, że wszelkiego rodzaju suplementy diety należy przyjmować w mniejszych dawkach, ale częściej w ciągu dnia, aby były lepiej przyswojone?
       
      Obiło mi się to gdzieś o uszy, dermatolog polecił mi przyjmowanie suplementu PROSTATAN na łysienie (ze wględu na dużą jakość ekstraktu z palmy sabalowej, likopenu, cynku). Na opakowaniu pisze że zalecana dawka to 1 tabletka 2 razy dziennie, do tej pory przyjmowałem 2 tabletki raz dziennie, czy powinienem brać po 1 tabletce 2 razy na dzień, aby zwiększyć jego skuteczność? Może to jakoś wpłynąć na lepsze efekty?
    • By MrOwl
      Witam, poszukuję tabletek, które uzupełniają niedobór choliny i metioniny.
      Wiem, że kiedyś dostępne były tabletki Methiovit albo Hepatic pharmaton, jednak teraz nie mogę nigdzie ich dostać.
      Moim problemem są nadmiernie wypadające włosy, wypada ich do 500 dziennie, brałam Vitapil przez 3 miesiące, ale chciałabym teraz spróbować czegoś innego, czegoś co uzupełni najróżniejsze niedobory, które mogą być przyczyną wypadania włosów.
       
      Czy wie ktoś może, jaki jest zamiennik Methiovitu, który jest dostępny na rynku? Może być na receptę.
       
      Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka
    • Guest Lola
      By Guest Lola
      Co polecacie na wzmocnienie włosów?
      Ja szukam od dawna, ale jak gdzieś przeczytam że coś jest dobre, to na innym forum dosłownie odwrotnie twierdzą
      I tak ciągle..