Biegunka azytromycyna przerwać leczenie?
1 1

2 posts in this topic

Hej,

z racji problemów z zapaleniem ucha i zatokami dostałem w poniedziałek azytromycynę 500mg do brania przez 6 dni( 2 opakowania Azimycin).

Niedziela i poniedziałek całe leżałem z gorączką 38,5 - ale prawie nie brałem nic antygorączkowego i wypociłem to chyba, bo od wtorku już nie mam gorączki, a od 2 dni to w ogóle czuję się jakbym już wyzdrowiał - tylko katar męczy i trochę gardło drapie.

Ale zostały mi jeszcze 2 wzięcia antybiotyku, a powoduje on ból brzucha i biegunkę(mam wrażenie, że teraz jest gorzej niż na początku).

A na ulotce widzę, że antybiotyk można stosować przez 3 dni - czy w zwiazku z tym można teraz skończyć branie? bo się boję, że kolejne dawki antybiotyku+biegunka bardziej wykończy moją florę bakteryjną i odporność, niż teraz miałby mnie wyleczyć.

A lekarza, który mi to dał, to nie mogę się zapytać, bo przyjmuje tylko pn-śr u mnie w mieście

 

Osłonę biorę, dodatkowo wczoraj włączyłem sanprobi IBS i enterol.

Pozdrawiam

Edited by adikoko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przerywasz. Pilnujesz, żeby w diecie były kiszonki i fermentowany nabiał. Przynajmniej kilka razy dziennie. Przynajmniej jeszcze miesiąc po zakończeniu brania antybiotyku. Mikrobiota jelitowa odbudowuje się nawet do roku po zakończonej antybiotykoterapii, a jej brak ma wpływa na inne funkcje organizmu. Dlatego trzeba tak kombinować w życiu, żeby uniknąć antybiotyków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
1 1