Ciśnienie w oczach, 65 lat - leczenie zacząć za 2 miesiące?
1 1

1 post w tym temacie

Kobieta 65 lat była na badaniu u okulisty, ma podwyższone ciśnienie w oczach, wadę wzroku (w jednym oku +8, w drugim nie pamiętam), coś tam jeszcze badała, ale pani dr nie za wiele powiedziała i pani nie wie co jej jest i jakie badania miała przeprowadzone. Ma przepisane krople nawilżające, supel z luteiną, witaminami, omegą i latanoprost. Teraz ma stosować supel i krople nawilżające, od maja latanoprost i w czerwcu do kontroli.

Jak ma wysokie ciśnienie to najpierw się nawilża oczy a potem obniża ciśnienie? Czy dr może najpierw kazała nawilżać oczy, a że najbliższa wizyta mogła być dopiero w czerwcu, to zaleciła teraz krople nawilżające, a dopiero miesiąc przed wizytą latanoprost, żeby kontrola u lekarza była po miesiącu używania tych kropli? Pani nic nie wiedziała na temat co jej jest, u okulisty jednorazowa wizyta teraz. Zazwyczaj jak trafiały mi się recepty, to gdy krople były zlecone pierwszy raz to miały być stosowane od razu, a nie po 2 miesiącach. Tak ma być? Czy może warto upewnić się u innego okulisty? Ta pani jest moją znajomą, a pani dr nie była zbyt wylewna, stąd wątpliwości, chciałem się tylko upewnić czy tak może być, czy może dla pewności udać się jeszcze do innego okulisty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
1 1

  • Podobna zawartość

    • Przez rz9ania
      Witam.
      Czy ktoś wie dlaczego Sinupret, chyba jedyny produkt leczniczy można stosować od 6 r.ż.? Czy chodzi o zawartość kwiatu pierwiosnka? Pozostałe składniki są w dawkach mniejszych niż te zawarte w syropach od 3r.ż.
      Dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Wojciech92
      Od sierpnia stosuję izotek, kurację kończę w marcu. 1 lub 2 miesiące po zaczęciu leczenia pojawił mi się katar. Myślałem, że to alergia, bo tylko w miejscu pracy trochę lało się z nosa, tabletki przeciwalergiczne nie pomogły więc może jednak nie alergia, brałem też tabletki na katar - też nie pomogły. Potem jeszcze później po zmianie w pracy płynu do podłóg kataru już nie miałem przez jakiś czas. Ale potem znowu się pojawił. Zdarzało mi się też, że katar miałem w innym miejscu niż we własnym domu np. u znajomego.
      Czy ten katar może być spowodowany tym, że biorę lek na trądzik? Bo w ulotce nic o katarze nie pisze. Ale robią mi się strupy w nosie, na początku brania leku krew mi też trochę częściej puszczała, teraz jest już ok, ale może tam wszystko może delikatne jest i dlatego tak się dzieje? Trochę to uciążliwe, mogę stosować jakieś krople do nosa? Bo nie chcę bardziej sobie podrażnić.
       
      Rano zaraz po wstaniu mam też problem z okiem, coś kłuje, tak jakby rzęsa wpadła, ale nic tam nie ma, przepłukuję solą fizjologiczną i nic to nie daje. Przechodzi samo po kilkudziesięciu minutach. To też może być z tym związane i wystarczy, że nawilżę oczy? Czy może coś mi mogło wpaść gdzieś tak jakoś głębiej do oka i jest niewidoczne?
    • Przez Ingrit
      Witam.
      We wtorek 28.07 miałam wizytę u hematologa. Badania na układ krzepnięcia wyszły w porządku, żadnych odchyleń, więc diagnoza w kierunku chorób krwi zamknięta. Jednakże przepisano mi Cyclonaminę 3x2 tabletki. Faktycznie, krwawienia z nosa ustały. Kazano mi jeszzcze mierzyć ciśnienie codziennie, bo krwotoki to często wina wysokiego ciśnienia. No i mierzę:
      122/76/88 - 2015-08-03 14:20:14
      108/56/66 - 2015-08-03 09:03:21
      112/51/68 - 2015-08-02 21:42:33
      102/51/79 - 2015-08-02 12:44:15
      110/60/79 - 2015-08-02 12:43:39
      97/62/58 - 2015-08-02 09:21:02
      139/87/95 - 2015-08-01 22:09:50
      132/45/64 - 2015-08-01 10:43:44
      112/52/60 - 2015-08-01 10:42:46
      104/42/73 - 2015-08-01 10:42:27
      101/50/61 - 2015-07-31 22:40:13
      98/65/65 - 2015-07-31 18:31:07
      91/57/90 - 2015-07-31 13:54:28
      115/69/75 - 2015-07-31 09:23:49
      104/58/81 - 2015-07-30 22:59:21
      105/55/57 - 2015-07-30 13:29:50
      97/74/78 - 2015-07-30 11:17:48
      100/63/71 - 2015-07-29 21:58:43
      99/61/82 - 2015-07-29 19:33:43

      Wg mojego lekarza rodzinnego ciśnienie jest wspaniałe. Ale czy na pewno...? Nie wątpię w kompetencje lekarzy, aczkolwiek będąc na SOR ciśnienie 101/70 było dla nich za niskie, a tutaj są wartości jeszcze bardziej patologicznie niższe... Więc jak to jest?
      Dziękuję.
    • Przez Pusteblume
      Dzien Dobry,
       
      Prosze o przyjrzenie sie mojej twarzy. Lekarze stawiajaprzerozne diagnozy, zadne leczenie nie przynosi skutku. Co lekarz to inna teoria i tak w skrocie: tradzik mlodzienczy, tradzik rozowaty, choroba stweardes, zapalenie kontaktowe ( alergia na srodki komserwujace) itd.
       
      Takie same problemy ze skora twarzy, te same obszary czyli: skroniach
      , tuz przy wlosach, cala broda i pod broda, kolo uszu, mialam przed 3 laty. Wtedy leczono mnie metronizadol przez 3 msc, zadnej poprawy a wrecz pogorszenie. Zrobiono testy platkowe, jestem uczulona na 2 skladniki konserwujace, ktore sa w chemii, kosmetykach itd, do tego chrom. Lekarz stwierdzil chorobe stweardes, za duzo kosmetykow, zmiane szamponu, pasty do zebow itd. Leczenie Elidelem, po 3 tygodniach mialam spokoj.
       
       
      Testy platkowe robiono w mi Polsce, przed 20 laty, jak zaczelam miec problemy z azs i zapaelniem kontaktowym skory. Wtedy wyszla mocna alergia na nikiel, chrom, neomycyne i hydrokortyzn. W niemczech mnie wysmieli i powiedzieli, ze nie mozna byc uczulonym na ten steryd, alergii na chrom tez niby juz nie mam.
       
      Skora glowy kolejny problem, uzywam tylko szamponow z ubogim skladem bo skora glowy czesto swedzi. Przy tym od 3 lat ciagly atak lysienia plackowatego. Leczony bez przerwy betametasonem, ten sam steryd pod 8 lat wypisywany na azs. Oczywiscie stosowany z przerwami, ale tylko ten sam lek. Dopiero od roku mialam 2 terapie klobetazolem w zwiazku z lysieniem, ktore przyniosly efekty. Wlosy wypadaja ale placki zarastaja, ogromne polacie zarastaja i moge chodzic bez chusty :)/>
       
      Wyprysk na twarzy swedzi i piecze, czasem tak mocno. Ze nie moge spac. Wtedy pomaga tylko hydroksyzyna. Lekarze polecaja cetryzyne, niestety nie dziala. Nic innego nie przepisuja. Sama kupuje clemastin (w de jest bez receoty) . Leki znam z azs, ponad 20 lat z choroba, przerozne stany skory. Obecnie plamy na ciele i rece. Wracajac do twarzy: wyprysk leczony elidelem, ponad msc, 2 x dziennie, bez efektow. Potem metronidazol, gwaltowne zaostrzenie, pozniej erytromycyna bez efektow. Obie ostatnie mieszanki robione w aptece. Pomimo, ze niezbyt dobrze toleruje podloze, oszczedzaja na kosztach. Smarowalam sama kremem z cynkiem, poza zmniejszeniem zaczerwienienia i wysuszeniem nie ma efektow. Twarz myje woda termalna, krem avene do super wrazliwej skory i nic wiecej. Ie stosuje. Pogarsza sie po myciu glowy.
       
      Prosze o jakakolwiek pomoc, wskazowki co moge zrobic zeby sie wyleczyc czy zaleczyc. Z azs i lysiemiem plackowatym umiem zyc, zaleczyc a z twarza narazie jest tylko gorzej. Nie potrafie sobie pomoc, a lekarze tez nie bardzo sa w stanie pomoc, gdy wizyta trwa 5 minut :)/>
    • Przez Kamfora
      Mam nadzieje, że zakładam temat w dobrym miejscu.
       
      Jak skutecznie zwalczyć onycholize? Lepiej jest wyciąć "odklejony" fragment paznokcia i czekać aż odrośnie czy zostawić w spokoju i nie ruszać stosując jedynie olejek z drzewa herbacianego ? Czy tylko i wyłącznie lekarz?
      Zaznaczam, że nie jest spowodowana grzybicą ( potwierdzone badaniem ), prawdopodobnie urazem mechanicznym - do końca nie wiadomo.
       
      Ciężko utrzymać takiego paznokcia w całkowitej czystości bo "grzebać" w nim się nie powinno, grozi głębszym odklejaniem się paznokcia od łożyska a wiadomo, że chodząc w odkrytych butach siłą rzeczy stopy się brudzą i wchodzi co nieco pod paznokieć.
       
      Co byście poradzili?