Search the Community

Showing results for tags 'interakcje'.



More search options

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Aktualności
    • Refundacja 2012
    • Biuletyny OIA
    • rynek
  • Komunikaty
    • Decyzje GIF
    • Izby aptekarskie
    • Ministerstwo Zdrowia
    • Narodowy Fundusz Zdrowia
  • Prawo
    • Akty prawne
    • Opinie / Interpretacje
    • Otwieranie apteki
    • Kontrole
  • Receptura apteczna
    • Maści
  • IFF
    • Regulaminy
    • Dla mediów
    • Reklama
  • Książki
  • Publikacje naukowe
    • Prace magisterskie
    • Doktoraty
    • Prace przeglądowe
  • Edukacja
    • Kształcenie ustawiczne
    • Specjalizacja
    • Staż zawodowy

Categories

  • New Features
  • Other

Categories

  • O nas

Forums

  • Dział Pacjenta
    • Pacjent pyta ...
    • Nieczytelne recepty i zalecenia lekarskie
    • Inne pytania Pacjentów
  • Farmacja
    • Ogólne dyskusje o farmacji
    • Wstrzymania, Wycofania
    • Publikacje naukowe
    • Szkolenia / Kursy / Konferencje
  • Praca zawodowa
    • Ośla łączka czyli nie ma głupich pytań
    • Konsultacje farmaceutyczne
    • Refundacja leków
    • Zarządzanie Apteką Otwartą
    • Apteka szpitalna
    • Dział farmacji szpitalnej
    • Hurtownia farmaceutyczna
    • Przemysł farmaceutyczny / Produkcja
    • Rejestracja leków
    • Receptura apteczna
    • Prawo
    • Praca za granicą
    • Etyka
  • Edukacja
    • Studia farmaceutyczne
    • Specjalizacja i inne formy kształcenia
    • Studium/Technikum Farmaceutyczne
    • Ankiety
  • Praca
  • Offtopic
    • Hydepark
    • Ogłoszenia drobne
  • Redakcja IFF
    • Ogłoszenia administracyjne
    • Propozycje / opinie o forum
  • Materiały promocyjne

Found 3 results

  1. Witam serdecznie. Mam 35 lat. Choruję na kilka chorób, w związku z tym leczę się u trzech lekarzy specjalistów (psychiatry, u lekarza w poradni chorób naczyniowych oraz diabetologa) Nie chciałbym się rozpisywać o chorobach, bo to nie miejsce tutaj. Natomiast leków mi w ostatnim czasie przybyło trochę i aktualnie zażywam ich sporo. W aptece, odnoszę wrażenie, że albo pracownicy nie rozumieją tematu, albo nie wiedzą co powiedzieć. Pytam o interakcje leków, bo czuję się nie za dobrze gdy je zażywam razem - a farmaceuci kierują mnie po informacje do lekarza prowadzącego. Przecież ja mam trzech lekarzy prowadzących i czasami jeszcze idę do rodzinnego, który w zasadzie się zawsze bardzo spieszy i jedyne co docenić mogę u niego to, że "powtórzy" mi czasem recepty - kiedy do specjalisty są kolejki. Przepraszam za długi wstęp. Aktualnie zażywam: - Deprexetin 20 mg (Fluoksetyna), czasami innej marki, bo nie zawsze jest w aptece : 4 rano (80 mg) - wiem, że dużo - ale psychiatra z Kliniki mi tyle zapisuje od czterech lat (Zespół BED ) - mniejsze dawki nie działały. To jedyny lek który mi pomaga. W lato na dwa miesiące robię przerwy (tak kazała pani profesor) - Elenium 25 mg - tylko na noc, czasami jak nie mogę usnąć. Nie biorę codziennie. Pani profesor mi go dała, tłumacząc, że wieczorem czasami mogę być jeszcze "nakręcony" po fluoksetynie i przeżyciach stresowych w ciągu dnia. Niem jem codziennie (wiem, że może uzależniać - dlatego staram się jak najmniej brać Elenium. Paczka 20 drażetek starcza mi na 2 miesiące. - Sylimarol Vita - 1 rano i 1 wieczorem - na wątrobę, bo mam wysokie enzymy wątrobowe i Pani doktor mówiła, żebym osłonkę brał (ostatnio ALT 75, AST 82) - Glucophage XR 1 g - 1 tabletkę na noc. Ten lek biorę od kwietnia 2016 (od 10 miesięcy). Powodem była Glukoza na czczo powyżej 100 (110 maksymalnie) w kontrolnych badaniach - co 3 miesiące. Dostałem od rodzinnej skierowanie do diabetologa. Zrobił mi dodatkowe badania (Hemoglobinę glikozylowaną i krzywą cukrową). Powiedział, że nie ma cukrzycy, ale jest Zespół Metaboliczny i dał ten lek. Początkowo fatalnie się po nim czułem (biegunki, mdłości), ale po kilku tygidniach było lepiej i dzisiaj nie mam już objawów ubocznych. Muszę go jednak brać po kolacji, bo na pusty żołądek mnie muli. - Venacorn draż (zawiera trzy składniki - kombinowany lek). Dostałem go niedawno, dwa miesiące temu - bo całe nogi mi się siniaczą i puchną kostki, a jak na ironię po nocy, rano ból nóg utrudniał mi chodzenie. Pani Doktor Rodzinna kazała mi brać 3x2 przez 10 dni, później przez miesiąc 3x1 , a a teraz po ostatniej wizycie mówiła, że mam brać tylko na noc 2 drażetki. Ten lek mnie najbardziej martwi, bo mi najbardziej namieszał. Co prawda nogi już mniej puchną i wybroczyn krwawych nowych jest już mniej - ale tak. Przez pierwszy tydzień (3x2) bolała mnie głowa i miałem nudności, w tym 4 razy z wymiotami. Jak już brałem mniej (3x1) ból głowy się zmniejszył. Ale z czaem dostaj zawrotów głowy, na tyle dokuczliwych, że muszę się czasem przytrzymać, bo tracę równowag, i bez przytrzymania jest źle.... Zawroty (szczegółowo to "kręcenie w głowie") zdarza się kilka razy w ciągu dnia. Jak treaz biorę już 8 dzień tylko na noc 2 drażetki Venacornu, to zawroty się trochę zmniejszyły, po czym sam wywnioskowałem, że powodem jest Venacorn. Myślałem, że to od ciśnienia, ale codziennie mierzę i jest dobre (w granicach 115/78 do 125/86). Podałem szczegółowo dużo informacji, aby naświetlić sytuację. Chciałem uzyskać informację od farmaceutów, których nie mogę konkretnie uzyskać w aptece. W aptece mnie kierują do lekarza.... A każdy lekarz mówi tylko o swojej działce... Dlatego się zwróciłem do Państwa o pomoc na tym forum dla aptekarzy. Mam kilka pytań : - Czy w tym zestawie leków są jakieś interakcje. Czy mogę bezpiecznie je zażywać razem? Na to pytanie w aptece kompletnie nic mi nie potrafili sensownego powiedzieć! Niestety lekarka rodzinna (choć ją darzę sympatią) - mówi wprost, że nie umie odpowiedzieć.... - Czy na wątrobę muszę brać jeszcze jakieś leki (ALAT I ASPAT dalej są podwyższone i wątroba mnie niestety pobolewa). - W ulotce leku Venacorn jest zapisane, że może uszkodzić wątrobę. Czy ten lek jest wyosce hepatotoksyczny? Pytam, dlatego, że kiedyś (jeszcze prze fluoksetyną - Deprexetinem, pięć lat temu miałem "epizod" z lekiem Fevarin - fluwoksaminą. Po dwutygodniowym braniu Fevarinu, wręcz piekła mnie wątroba i lek musiałem bezwględnie odstawić - później jeszcze kilka miesięcy miałem kłopoty z wątrobą. Fevarin bardzo wtedy zaszkodził wątrobie. Nie wiem co w nim takiego było...., ale był to koszmarny lek) Przepraszam, za ten długi wpis. Jednak, musiałem się natrudzić, aby się na te forum najpierw zarejestrować. Ale liczę na Państwa pomoc. pozdrawiam Paweł N.
  2. Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie oddziaływania chromu i Feksofenadyne na Novynette. Novynette biorę od wielu lat (ok8-9). Wcześniej brałam Microgynon 21, ale skutecznie hamował mi libido. Czy 100 mcg chromu i 180 mg Feksofenadyne mogą sprawić, że antykoncepcja może okazać się nieskuteczna i w ten sposób mialabym niechciana niespodziankę w postaci ciąży? Raz wyczytałam, że ze zestaw witamin i minerałów, który zawiera w sobie 100 mcg chromu powinnam zażywać najwcześniej 4 godz po Novynette. Ale efekt był tak, że idąc do pracy zapomniałam zabierać że sobą witaminy i prawie ich nie brałam, co poskutkowalo znacznym pogorszenie samopoczucia i osłabieniem. Zawsze brałam wszystko razem rano. (plus 75 mg Wellbutrinu). Kiedys farmaceuta powiedział mi w aptece, że to wszystko nie koliduje że sobą, ale ja tak panicznie boję się ciąży... Nie wiem w jaki sposób zażywać ta antykoncepcje, aby nie kolidowala z innymi preparatami, które zażywam. Dlatego proszę o radę i wytłumaczenie mi tego. Wspomniałam też o feksofenadynie, która zażywam w dawce 180 mg. Czy to prawda, że magnez utrudnia jej wchłanianie? Magnezu rano biorę 500 mg w formie mleczanu (51 mg MG 2++). Lek to Maglek B6. Biorę go rano, po poludniu i niekiedy wieczorem, jak sobie przypomnę. I jeszcze mam jedno pytanie odnośnie antykoncepcji, która stosuje ok 14-15 lat z niewielkimi przerwami. Łącznie na pewno nazbierało by się ok 10 lat. Jakie badania powinnam zrobić, aby wykluczyć ryzyko zakrzepicy. Przyznam, że od jakiegoś czasu prawa noga, a szczególnie stopa ma niekiedy tendencje do drętwienia. Dodam że u mnie w rodzinie nie było chorób tego typu. Lekarz przepisał mi tylko D-dimery, ale i tak z wielkim trudem. W tygodniu wybieram się na badania. Tutaj na forum przeczytałam, że nie jest to wystarczające badanie. Bardzo proszę o rozwijanie moich wątpliwości. Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
  3. Hej, ciekawa jestem jakie interakcje i w ogóle błędy w terapii najczęściej obserwujecie? U mnie najczęściej pisanie przez różnych lekarzy leków z tej samej grupy, np. nlpz-ów. Dość często zdarza się też, że pacjenci mylą osłonę do antybiotyku z osłoną do przeciwbólowych... Albo pacjent ma na recepcie Beta.serc i prosi jeszcze o przeciwhistaminowy, bo chyba jakaś alergia go bierze... Jeszcze do głowy przychodzi mi przewlekły suchy kaszel, którego niczym nie można zwalczyć, a pacjent bierze inhibitory ACE... A może wykryliście jakąś nietypową interakcję? Albo bardzo rzadką? Pochwalcie się Waszymi odkryciami