Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/21/2020 in all areas

  1. 1 point
    Wnioskując po czasie stosowania był to jeden z antybiotyków makrolidowych, które mają wpływ na tzw. substraty transportera błonowego P-glikoproteiny i zwiększają ich stężenie, zwłaszcza, gdy klient ma dodatkowo niewielkie choćby problemy z nerkami. Efektem mogą być, choć nie muszą, krwawienia. Dlatego dochtory mają to opisane w chpl-ach, żeby zwrócić na to uwagę i monitorować. Ale jak zwykle, zapewne z ich doswiadczenia i praktyki wynika, że częstotliwość tych zdarzeń, jak i ich nasilenie jest dla nich na tyle nieistotne, że nie zwracają na nie uwagi - czytaj, nie zagraża to zdrowiu pacjenta. Przy następnej konieczności antybiotykoterapii, jeśli pradaxa nadal będzie w użyciu można opisać lekarzowi to zdarzenie, a lekarz zadecyduje, czy brać to pod uwagę czy olać. I nie źlić się na lekarza, jeśli oleje. No chyba, że to "ziarnko grochu" uwiera nie do wytrzymania
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00